پژوهش سرای دانش آموزی میناب

بر شما باد به تلاش و سخت‌کوشی و مهیا شدن و آماده گذشتن امام على(علیه السلام)

پژوهش سرای دانش آموزی میناب

بر شما باد به تلاش و سخت‌کوشی و مهیا شدن و آماده گذشتن امام على(علیه السلام)

عیدانه

خدا یا زمان در گذر است.


و مخلوقات در تغییر.


و سال جدید در شرف حلول.


و به ناچار 
تغییر تغییر تغییر....


.

.

.

پس برای شما عزیران آرزومندم که:


زندگیتان به بهترینها تغییر کند.


عید پیشاپیش مبارک.


تفاوت میان فرمت های مختلف ویدیویی چیست؟


همانطور که می دانید، برنامه ها و اپلیکیشن های بسیاری از قبیل KMplayer و VLC وجود دارد که تقریبا می توانند هر فرمت ویدیویی را روی کامپیوتر شما اجرا کنند. اما واقعا چرا این همه فرمت ویدیویی مختلف داریم؟ آیا در حقیقت تفاوت زیادی میان DivX و XviD یا MP4 و MKV وجود دارد؟ هنگامی که یک دی وی دی را تبدیل می کنیم یا به شکار و دانلود فیلم روی اینترنت می رویم، بهتر است به دنبال کدام فرمت باشیم؟

دنیای فرمت های ویدیویی می تواند بسیار گیج کننده باشد، اما تنها چند نکته کوچک وجود دارد که واقعا لازم است آنها را بدانیم. اولین نکته قابل اشاره این است که فرمت ویدیویی چیزی گسترده تر از همین پسوند فایل های ویدیویی است. پسوندی مانند AVI در حقیقت یک codec با فشرده ساز ویدیویی نیست، بلکه فقط یک ظرف یا container است. container یک فرمت خاص فایل است که می تواند codecهای مختلفی از قبیل DivX یا x264 را برای فشرده سازی اطلاعات استانداردهای ویدیویی مشخصی (مانند MPEG‪-‬4 و H‪.‬264)، مورد استفاده قرار دهد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا آنچه را که لازم است، درباره codec و container بدانیم و ببینیم هر کدام چه مفهومی دارند و هنگام ریپ کردن و تبدیل دی وی دی ها از کدامیک باید استفاده کنیم.

ادامه مطلب ...

مسابقات ازمایشگاهی. شیمی و فیزیک

یکشنبه روزی بود که مسابقات آزمایشگاهی درس شیمی و فیزیک در شهرستان میناب برگزار شد.

آزمون شیمی در پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان میناب در ساعت 8 صبح شروع شد و در ساعت 14 به پایان رسید.

در ضمن مسابقات درس فیزیک در محل دبیرستان آیت ا.. طالقانی راس ساعت 8 برگزار شد.

در پایان این مسابقات دو نفر از نفرات برتر هر رشته به عنوان برگزیدگان در مسابقات ازمایشگاهی استانی شرکت می کنند.

.

.

نفرات برتر این مسابقات روز چهارشنبه از طریق همین وبلاگ اعلام می شود.

نفرات برتر مسابقات آزمایشگاهی درس رایانه شهرستان میناب

دو نفر برتر مسابقات آزمایشگاهی درس رایانه که در تاریخ 90/12/15 برگزار شد به شرح ذیل می باشد.

سید شهاب الدین مکیان دبیرستان آیت ا.. طالقانی  با 109 امتیاز  نفر اول

محمد صادقی گوربندی  دبیرستان خاتم الانبیا  با 108 امتیاز  نفر دوم

 نفرات سوم تا پانزدهم می توانند با مراجعه به پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان میناب از رتبه خود مطلع شوند.


گزارش تصویری افتتاحیه و اولین روز جشنواره جابر ابن حیان در میناب

جشنواره جابر ابن حیان جشنواره ای مختص دانش آموزان ابتدایی است که دانش آموزان دست ساخته های خود را در آنجا به نمایش می گذارند که بعد از داوری چند طرح برگزیده به جشنواره جابر که در استان برگزار می شود ارسال می گردد. 

در افتتاحیه این جشنواره که امروز سه شنبه ساعت 8 صبح در محل پژوهش سرای دانش آموزی برگزار شد؛ ریس اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب، معاونت فرماندار شهرستان، معاونت آموزش ابتدایی و معلمان و مدیران و دانش آموزان شرکت داشتند.

بقیه گزارش را تصویر مشاهده فرمایید.

سلول های خورشیدی کروی بدون نیاز به جهت دهی مستقیم به سمت خورشید

سلول ها و صفحات خورشیدی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، برای حداکثر کارایی و جذب انرژی باید رو به خورشید و در جهت تابش مستقیم اشعه آن قرار گیرند. اما یک شرکت ژاپنی با رویکرد هوشمندانه جدیدی، دست به تولید میکرو سلول های کروی زده است که می توانند اشعه های خورشید را در هر جهتی مهار کرده و جذب نمایند.

سلول های خورشیدی مسطحی که ما معمولا بر روی سطوح یا سقف ها می بینیم، به گونه ای نصب می شوند که در بخشی طولانی تری از روز کارایی بهینه ای داشته باشند. و شکل قرار گیری آنها به گونه ای است که بیشترین نور مستقیم را در طی روز دریافت کنند. البته برخی از آنها هم بر روی سطوح موتور دار متحرکی نصب می شوند که پنل خورشیدی را به سمت نور آفتاب می چرخاند، که این خود مقداری از انرژی برق تولید شده را دوباره هدر می دهد.

اما سلول های Sphelar شرکت کیوسمی از دسته ای گوی کوچک استفاده می کنند که اشعه خورشید را بدون توجه به جهت تابش آن جمع آوری می کند. پس علاوه بر نور مستقیم خورشد، آنها می توانند نوری که از محیط اطراف هم بازتابیده شده و به آنها می رسد را دریافت و ذخیره کنند. در نتیجه قابلیت تبدیل انرژی آنها بسیار موثرتر از پنل های مسطح است. جالب تر اینکه آنها می توانند بر روی سطوح ناهموار و منحنی هم نصب شوند و در ابزارهایی چون موبایل و تبلت هم قابل استفاده خواهند بود.

sphelar-spherical-solar-cells-2.jpg

گردآورنده: عباس واحدی

یادگاری

اردوی قشم به روایت تصویر

منتظر عکس های بعدی در پست های بعدی باشید.